Οργανωση της ντουλαπας σε λιγα πρακτικα βηματα

Οργάνωση της Ντουλάπας σε λίγα πρακτικά βήματα
Πόσες, μα πόσες φορές το έχεις πει και εσύ; Είναι μια φράση που επαναλαμβάνεται συνέχεια στο μυαλό μου καθώς παλεύω με μισοκρεμμασμένα μπλουζάκια και διπλωμένες φόρμες. ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΙ ΝΑ ΦΟΡΕΣΩ !!!


Αυτό πιστεύω, ή μάλλον πίστευα μέχρι να αποφασίσω να βάλω την ζωή μου σε τάξη. Και για να μπει μια τάξη στην καθημερινότητα μου έπρεπε να βάλω μια σειρά στο πως ετοιμάζομαι το πρωί για να είμαι  σχετικά καλοντυμένη αλλά και στην ώρα μου στην δουλειά μου, ενώ ταυτόχρονα να πρέπει να πάρω την ενάμισι χρόνων κόρη μου στο σχολείο, ΠΡΕΠΕΙ να κόψω χρόνο!!!
Στις ντουλάπες κάθε γυναίκας επικρατεί πάντα ένα ανεξήγητο χάος. Ξεκινάμε την σαιζόν με ταχτοποιημένα μπλουζάκια, διπλωμένα τζιν και σε σειρά παπουτσάκια, αλλά μια εβδομάδα αργότερα όλα είναι άνω κάτω και εμείς δεν έχουμε καμιά διάθεση να ξαναρχίσουμε την οργάνωση. Γι’ αυτό και έψαξα, μελέτησα και βρήκα τις πιο εύκολες- εφαρμόσιμες συμβουλές για μια οργανωμένη ντουλάπα. Μπορεί να μην καταλήξω σε μια ντουλάπα όπως αυτές που χαζεύω στο Pinterest, αλλά θα είναι λειτουργική!
Ξεκινώ με την διαπίστωση πως το πρόβλημα μου είναι πως ΕΧΩ ΠΟΛΛΑ ΡΟΥΧΑ!
Γι’ αυτό και δεν βρίσκω τίποτα και γιατί τα μισά βρίσκονται στον πάτο της ντουλάπας τσαλακωμένα. Επειδή παρ’ όλο που οι ντουλάπες μου είναι τεράστιες, εγώ επιμένω να κρατώ ρούχα που δεν φαραώ πλέον.
Άρα έπρεπε να ξεκινήσει η επιχείρηση «εκκαθάριση τώρα» και γι’ αυτό ακλούθησα  μερικά απλά βήματα:
Βημα1: Άδειασα όλα μα όλα μου τα ρούχα από την ντουλάπα. Ναι όλα τα ρούχα ξάπλωσαν σε στοίβες στο κρεβάτι μου. Σκοπός είναι να τα πάρω στο χέρι ένα προς ένα και να αναλογιστώ τι θέλω να κρατήσω και τι όχι βάση με κάποια απλά κριτήρια: αν μου κάνει και αν το έχω φορέσει τους τελευταίους 6 μήνες( αν αλλάζουμε τα χειμερινά με καλοκαιρινά και αντίστροφα τότε η ερώτηση είναι αν το φόρεσα την περασμένη σαιζόν ή όχι).
Όσα ρούχα δεν πληρούν αυτά τα κριτήρια τότε περνάμε στις επόμενες κατηγορίες: θα τα χαρίσω, θα τα πετάξω ή θα τα πουλήσω. Στην πόλη μου λειτουργεί ένα πρόγραμμα όπου αφήνεις ρούχα σε καλή κατάσταση σε κάδους ανακύκλωσης και αυτά πάνε είτε σε άτομα που έχουν ανάγκη ρουχισμό είτε σε ένα μαγαζί που τα μεταπουλήσει και τα έσοδα του πάνε στον ίδιο σκοπό. Όσον αφορά τα ρούχα που μπορεί να θέλεις να πουλήσεις, υπάρχουν μαγαζιά που  αγοράζουν και μεταπωλούν πιο ακριβά και επώνυμα ρούχα καθαρά για κέρδος.
Βήμα 2: καθαρισμός της ντουλάπας. Ένα βρεγμένο πανί ή μερικά μαντηλάκια γενικού καθαρισμού αρκούν για να καθαρίσουμε το εσωτερικό της ντουλάπας μας.
Βήμα 3: επανατοποθέτηση. Αυτό είναι ίσως και το πιο σημαντικό βήμα μετά από το ξεσκαρτάρισμα! Το πώς θα επανατοποθετήσουμε τα ρούχα γίνεται με βασικό κριτήριο το πώς λειτουργεί το μυαλό μας όταν ντυνόμαστε. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι, από το να ταξινομήσεις τα ρούχα ανά είδος, ανά χρώμα, ανά κατηγορία( επίσημο, γραφείου, casual) κοκ. Για μένα που είμαι οπτικός τύπος, προτίμησα την ταξινόμηση ανά χρώμα. Ξεκίνησα από τα πιο ανοιχτόχρωμα από τα δεξιά προς τα αριστερά. Και για να δοκιμάσω τον εαυτό μου λίγο παραπάνω, τα έβαλα και ανά είδος. Δηλαδή σε κάθε χρωματική κατηγορία έβαλα ζακετάκια, μπλούζες, παντελόνια, σορτσάκια.
Αυτά στην μια ντουλάπα( είπαμε έχω δυο). Στην δεύτερη έβαλα με τον ίδιο τρόπο τα επίσημα ενδύματα ( φορέματα, jumpsuit κλπ). Διάλεξα αυτή την κατανομή διότι α) δεν χωρούσαν όλα σε μια ντουλάπα, και β) στην ντουλάπα με τα πιο καθημερινά ρούχα, έχω βάλει από κάτω και κουτιά ταξινόμησης για πιτζάμες και κρεμαστάρια.
Βήμα 4: τσάντες και λοιπά αξεσουάρ. Όσον αφορά στις τσάντες, στην ντουλάπα με τα επίσημα ενδύματα υπάρχει κατά μήκος ένα ράφι το οποίο χρησιμοποίησα για να ταξινομήσω της τσάντες που χρησιμοποιώ σε καθημερινή βάση. Από τις πολλές τσάντες που είχα και που σίγουρα δεν χωρούσαν εκεί μέσα επέλεξα να κρατήσω πάλι όσες χρησιμοποιούσα τους τελευταίους έξι μήνες, και ήταν φυσικά σε καλή κατάσταση. Οι υπόλοιπες πήγαν και αυτές σε σακούλα για την ανακύκλωση. Αφιέρωσα επίσης ένα μικρό καλαθάκι για τσαντάκια χεριού. Δίπλα από τις ντουλάπες υπάρχει ένα μόνο ντουλάπι με ράφια, το οποίο χρησιμοποιώ ως λινοθήκη. Στα τρία συρτάρια που έχει στο κάτω μέρος ταχτοποίησα ζώνες, πορτοφόλια και γυαλιά ηλίου.
Έχουμε και ένα διπλό ντουλάπι με τέσσερα μεγάλα συρτάρια που μοιραζόμαστε με τον σύζυγο μου για παπουτσοθήκη. Αποφάσισα πως θα το χώριζα (σχετικά ) σε δυο ίσα μέρη. Το πιο πάνω ράφι έβαλα ψηλοτάκουνα που δεν είναι της εποχής, τα δυο επόμενα τα αφιέρωσα στα παπούτσια του συζύγου και τα δυο πιο κάτω σε δικά μου καθημερινά παπούτσια. Κριτήριο επιλογής του τι μένει και του τι φεύγει σε αυτή την περίπτωση ήταν απλό. Όσα χωράνε στα δυο αυτά ράφια. Είναι επιστημονικά αποδειγμένο πως μια γυναίκα ΔΕΝ χρειάζεται 5 ζευγάρια μαύρες μπαλαρίνες !!! Το ίδιο έκανα και με τα χειμερινά μποτάκια και παπούτσια τα οποία μεταφερθήκαν σε αποθηκευτικό χώρο.

Χρειάζεστε πρακτικές λύσεις για να οργανώσετε τα κοσμήματα σας? Διαβάστε το καταπληκτικό άρθρο του Edit Your Life Magazine θα σας λύσει τα χέρια! 
 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS